دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 818 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
کایزن
* در زبان ژاپنی کایزن یعنی : بهبود مستمر و مداوم، توام با مشارکت همه افرادی است که در یک شرکت یا یک سازمان (مدیریت ارشد، مدیران و کارگران)، بکار مشغولند می باشد که تقریباً کم هزینه است.
کایزن ترکیبی دو کلمه ای از یک مفهوم ژاپنی است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم ، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.
KAI + ZEN = KAIZEN
بهبود مستمر و تدریجی با بهره گیری از مشارکت کارکنان
فرآیند کایزن:
بر پایه تفکر عقل سلیم استوار است و با اجرای فعالیتهای کم هزینه باعث پیشرفت های خارق العاده می شود.
در کایزن دست یابی به موفقیت با خطرپذیری کمتر همراه است و مدیران را متحمل هزینه های گزاف نمی کند.
و در ادامه داریم:
چتر کایزن
ویژگی های کایزن
اصول بیست گانه مدیریت در کایزن
کایزن و چرخه دمینگ
برداشت ژاپن و غرب از وظایف شغلی
مـودا
انواع اتلاف
مراحل اجرای کایزن
گمبا
فواید مدیریت گمبا
قوانین طلایی مدیریت گمبا
فایل پاورپوینت 28 اسلاید
درباره این سایت